מנועי חיפוש ומה שבניהם...

בעולם האינטרנטי מנועי חיפוש רבים מאפשרים לגולשים למצוא אתרים בתחומי התעניינות מבוקשים. לאחר הקלדת שאילתה במנוע החיפוש, נקבל רבבות (לרוב הרבה יותר מזה) תוצאות חיפוש שקשורות במידה הקרובה ביותר לתחום החיפוש ואשר ממוינות לפי רלוונטיות.

ברוב המקרים התוצאות שניתנו בעמודים הראשונים הם אלו שיזכו לביקור הגולש באתר. גולשים רבים אינם טורחים להמשיך ולסייר בתוצאות החיפוש בדפים הבאים. לכן בעלי אתרים רבים מעוניינים להופיע בצמרת הדירוג של מנועי החיפוש, בעיקר באתרים מסחריים, אשר כתוצאה ישירה מחשיפת האתר לשוק רחב יותר חושפת אותו לקונים פוטנציאליים.

תוצאות החיפוש  במנועי החיפוש מכיל בדרך כלל, שלושה סוגי קישורים:

  • תוצאות כאגרגציה למילות החיפוש
  • פרסומות בראש העמוד (Pay Per Click advertising)
  • פרסומות בצד העמוד (Pay Per Click advertising)

פרסום ממומן דורש עליות כספיות רבות ולכן יותר ויותר עסקים ובעלי אתרים פרטיים מעדיפים לקדם את האתר לבדם.
מי שיכול לומד את הנושא בעצמו ומשקיע בכך מזמנו, אך כמו בתחומים אחרים גם כאן ניתן לפנות לחברה חיצונית המתמחה בכך.

קצת על שיטות הקידום...

  • התוכן הוא המלך – לא רק עבור הגולשים, גם עבור מנועי החיפוש: תוכן רלוונטי, ייחודי, מועיל, מעניין ועדכני הוא הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות עבור האתר שלכם.
    תוכן כזה מושך קישורים איכותיים, משאיר את הגולשים זמן רב באתר, וגורם להם לחזור אליו ולהפנות גולשים אחרים.
    בסופו של דבר, כל האלגוריתמים של מנועי החיפוש לדירוג אתר מיועדים לגלות עד כמה האתר שלכם רלוונטי ומועיל. אז לפני כל הטריקים וההתחכמויות, הכי נכון זה פשוט לבנות אתר רלוונטי ומועיל.

  • מחקר מילות מפתח והתאמת מבנה האתר למילות המפתח – חשוב לאתר את מילות וביטויי המפתח הרלוונטיים והיעילים ביותר עבורכם ולעשות בהם שימוש נכון ולא מופרז :
    Meta Keywords Tag - התאמה של מספר ביטויי מפתח ייחודיים לכל עמוד באתר, תכנון ובניה נכונה של האתר כך שהמילים יחולקו בין הדפים באופן חכם כך שככל שדף מקודם באמצעות מילים תחרותיות יותר, כך מיקומו קרוב יותר לדף הבית.
    Title Meta Tag - הפעולה הפשוטה ביותר והיעילה ביותר לקידום האתר היא בניית תגית כותרת ייחודית לכל דף המכילה את ביטוי המפתח העיקרי של הדף. מכיוון ש - Title יש רק אחד לכל דף, השפעתו משמעותית מאוד.
    Description Meta Tag – שילוב חכם של מילות מפתח בתיאור האתר, יחד עם תמצית תוכן מעניינת, יגרמו לתיאור האתר להופיע בתוצאת החיפוש ולמשוך מבקרים להמשיך ולקרוא את המאמר.

  • שימוש במילות המפתח בגוף הדף – בכותרות, בהדגשות ובתוכן עצמו, בצפיפות גבוהה אך לא מוגזמת ובפריסה נכונה על פני הדף. כמובן שיש לדאוג לכך שהתוכן יהיה כתוב בתגיות HTML מתאימות וקריא למנועי חיפוש.

  • קישורים חיצוניים (נכנסים) איכותיים – מנועי החיפוש אוהבים קישורים נכנסים. הם רואים בקישור, דרך של אתר להצביע לטובת אתר אחר. לכל קישור יש משקל שונה עפ"י איכותו.
    קישור איכותי הוא :
    • קישור מאתר סמכותי : אתר שמדורג במקומות גבוהים במנועי החיפוש עבור מילות חיפוש תחרותיות רלוונטיות, אתר ממשלתי או אקדמי.
    • קישור מאתר רלוונטי : אתר העוסק בתחום קרוב לאתר המקושר.
    • קישור מגוף התוכן : ככל שקישור נמצא קרוב יותר לחלק העליון של הדף, כך נחשב איכותי יותר.
    • קישור מדף עם מעט קישורים חיצוניים יוצאים: לקישורים מאינדקסים ומאתרים שמחלקים קישורים חופשי, משקל נמוך יותר.
    • קישור לדפים איכותיים : בעיקר לדף הבית אבל לא רק, גם לדפים פנימיים שנרצה וחשוב לקדם.
    • קישור ע"י מילות מפתח : יש להשתמש במילות המפתח של הדף המקושר, כטקסט מקשר.

  • קישורים פנימיים - תפריט המכיל קישורים קריאים למנועי חיפוש, מפת אתר, מילות מפתחים בקישורים, שילוב קישורים לדפים פנימיים חשובים גם מתוך התוכן.

 

מערכת ג'ומלה עוזרת לכם לתכנן, לנהל וליישם את ההמלצות הללו לקידום האתר שלכם בצורה הקלה ביותר למשתמש ואנו נסביר על כך במאמרים ובהדרכות קידום אתרי ג'ומלה באתר.

צוות JoomX מקצוענית בתחום והוכיחה את עצמה במקרים רבים, בהם לאחר קמפיין קידום אתר, הביאה להגדלת רווחיהם בעשרות אחוזים של בעלי העסקים אשר פנו לקבלת השירות.
בתחילת כל קמפיין קידום, חברת
JoomX חוקרת את תחום השירותים ו/או המוצרים שאתרכם מציע ובונה תכנית קידום עפ"י דרישת היקף הקידום.

קידום אתרים הוא תהליך מתמשך הדורש מעקב ולכן אנו מציעים מספר תכניות לקידום האתר. בניהם קמפיינים לקידום על בסיס שנתי, קידום אינטנסיבי חצי שנתי ותחזוקת קידום חודשית.
צרו קשר לתיאום פגישה וקבלת הצעה לקידום אתרכם.